Köpvillkor

Opera & Co / HIMLAKATTEN Webshop

Tillämpning

Genom att beställa accepterar du de allmänna villkoren.

 

Priser och avgifter

Priserna som är angivna gäller så länge de ligger ute på hemsidan. Prishöjningar kan ske om det blir fördyrade råmaterial, frakter, momshöjningar eller dylikt som vi inte kan påverka.

Vi förbehåller oss rätten av cancellera en order oavsett orsak; även prismisstag som vi gör. Priserna i OPERA & Co angivna inklusive 25 % moms.
Om momsen sänks sänker vi också priserna. Priserna hos OPERA & Co´s webshop är angivna exklusive frakt och betalningsavgifter. Fraktkostnaden meddelas vid beställning.

 

Upprättande av avtalet

Beställningen är inte giltig om OPERA & Co inte kan fastställa din bostadsadress.

I enskilda fall kan OPERA & Co neka en beställning.

Avtalet upprättas samtidigt som OPERA & Co bekräftar din beställning.

 

Ångerrätt

För dina inköp gäller en ångerrätt på 14 dagar. Under denna period har du en ångerrätt som innebär att du har möjlighet att utan några förpliktelser från din sida, bortsett från transportkostnaderna, skicka tillbaka de artiklar du mottagit. Du skall i så fall skicka tillbaka varorna oskadade och oanvända. Du får tillbaka pengarna inom 30 dagar.

www.konsumentverket.se

 

Leverans

OPERA & Co kommer att iaktta största noggrannhet vid mottagandet och expediering av beställningar.

Normalt sker leverans 1-3 arbetsdagar efter beställningen inkommit.

Om en leverans inte kan ske på grund av att varorna inte finns på lager eller om den blir försenad av andra orsaker får du ett meddelande om detta senast 5 dagar efter du gjort beställningen.

OPERA & Co ansvarar inte för någon som helst skada till följd av att de aviserade leveranstiderna överskridits.

För paket som inte blivit utlösta förbehåller sig OPERA & Co rätten att debitera en avgift på 250:- för de kostnader som expedieringen orsakat oss. Outlösta paket omfattas normalt inte av ångerrätten.

 

Transportgaranti

Om du upptäcker en skada på paketet innan du öppnar det ska du anmäla detta till utlämningsstället där du hämtade din försändelse.

 

Åldersgräns

Enligt lag kan Opera & Co

inte expediera beställningar till personer under 16 år.

OPERA & Co webbutik tillämpar 16-årsgräns och målsmans tillstånd. 18-årsgräns vid kort- och kreditköp.

 

Sekretess

Opera & Co tar ansvar för alla personuppgifter, som du lämnar till oss eller som vi får del av när du anmäler dig för köp eller vid rekrytering. Uppgifterna används för bedömning, tecknande och genomförande av leveransavtalet och för att förvalta den kundrelation som uppstår härav, däri inbegripet riktade marknadsaktiviteter som organiseras av OPERA & Co, för indrivning av utestående betalningar, bedrägeribekämpning och för att uppfylla lagenliga skyldigheter. OPERA & Co lämnar inga uppgifter till tredje part.

 

Ansvar

OPERA & Co ansvarar inte gentemot dig för någon som helst skada.

Förutom sådana fall är ansvaret genomgående begränsat till högst det belopp som utgör inköpspriset för den aktuella artikeln eller de aktuella artiklarna. OPERA & Co ansvarar aldrig för följdskador.

 

Force majeure

Under force majeure skjuts OPERA & Co´s förpliktelser upp. Om den period då force majeure råder är längre än 2 månader äger såväl du som OPERA & Co rätt att upphäva avtalet utan att det i sådana fall finns någon skyldighet att betala skadestånd.

Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.

 

Betalning

Det belopp du ska erlägga kan du betala på de sätt som beskrivs i OPERA & Co´s Shop online.

 

Kortköp

Vid betalning med kort förbehåller sig OPERA & Co rätten att kontrollera kortets giltighet, att utrymme för debitering av köpsumman finns och adressuppgifter på köparen.  OPERA & Co förbehåller sig rätten att neka köp.

 

Förskottsinbetalning

Du kan även förskottsinbetala till vårt BG 5147-6026 . Uppge bara namn som referens på inbetalningen. Din order skickar du som mail  himlakatten@telia.se Uppge förskottsinbetalning, namn och leveransadress i mailet tillsammans med ordern. Frakt tillkommer.

 

Payson

Payson har utvecklats från grunden till att vara ett av de säkraste sätten att skicka pengar online. Till skillnad från andra finansinstitut skickas betalningar utan ekonomisk information. Det fungerar på det sätt att du skaffar ett konto hos Payson. Det kontot fyller du sedan med pengar, från t.ex. ditt creditkort eller ditt bankkonto. Sedan när du ska lägga din order hos oss väljer du betalningsalternativet Payson i Kassan och då för du över pengar från ditt Payson konto till oss. I och med det har du betalat för din order.

För att betala med Payson behöver du ett Payson konto, klicka här för att skaffa ett Payson konto.

 

Reklamation och konsumentskydd

Om du får en felaktig eller felexpedierad vara kommer OPERA & Co i händelse av retur att stå för transportkostnaderna.

Vill du reklamera en produkt ska du skicka den till oss med kvitto/faktura där du beskriver vad som är fel. Vi behandlar ärendet och återkommer till dig via mail med besked. Om vi godkänner reklamationen åtgärdas felet i första hand eller byts ut i andra hand. Om inte reklamationen godkänns skickas produkten åter till dig och får lösas ut mot postförskott.

Returer pga avvikelser i kulör mot vad som visats på dataskärmen medges ej.

Vi behåller rätten till ändringar i produktdetaljer av olika skäl vid produktion och publikation.

Ändringar i produktdetaljer berättigar inte till reklamation.

Produkter med fel som rimligtvis kan ha uppstått under slitage ersätts ej.

Om varan inte är i nyskick returneras produkten tillbaka till er och får lösas ut mot postförskott. Returfrakten åter till oss får du som kund stå för och produkten ska skickas med Posten. Vi betalar fraktkostnaden när bytet ska tillbaka till dig som kund.  Du bör räkna med 1-2 veckor för OPERA & Co att behandla ditt ärende.

När du returnerar eller byter en produkt, vänligen packa den försiktigt i postens sändningskuvert Rekommenderat vadderat brev. Produkten har ingen returrätt, om den är sänd endast i sin egen produktlåda eller påse av en bristfällig förpackning har skadats vid transport.

Om du vill ångra ett köp skickar du  e-post till himlakatten@telia.com. Vid tvist hänvisar vi till ARN (Allmänna reklamationsnämnden), vi följer deras rekommendationer. Konsumentköplagen, som tillvaratar dina intressen som kund, gäller naturligtvis också när du handlar hos oss.

 

Kontakt telefon: 0702812580

Himlakatten Holding AB Org.nr. 556804-4415